1 Temmuz 2011

9.90

Benim için çok doğru bir tespit var, o da tek başıma giysi alışverişi yapamıyorum.

Geçenlerde bir şiir yarışmasına katıldım, elçilikte yapılıyordu yarışma. Bu nedenle üstüme başıma bişeler almam gerekti. Öyle takım elbise giyeceğim yoktu da işte en azından bir gömlek, pantolon almam gerekiyordu. 3 arkadaş gittik bir güzel, dolaştık dolaştık, 10 liraya aldığım tişörtle bitirdim alışverişi. Ne kadar bakarsam bakıyım üzerime bişeyi yakıştıramadım. Aynı durumdayken anneyle git, sen etrafa bakınırken çat diye bişe bulur aralardan getirir, bu sana çok yakışır, der ve yakışır da.. Onu alırsın direk, alışveriş biter. Aslına bakılcak olursa ben bir bayan olmadan giysi alışverişi yapamıyorum sanırım, örnekten de anlaşılacağı gibi.
Yukarda 10 liraya aldığım tişört dedim ama tabi ki 10 lira değildi tişört. Tamı tamına 9.90 lira. Peki geriye kalan 10 kuruş nerde? Benim cebimde olmadığı kesin, onların kasasında yatıyor. Kim başlattı bu politikayı bilmiyorum ama çok başarılı oldu bence. İşin içine küsurat girince her şey değişiyor. Yani 10 lira vermemişiz hissi doğuruyor. 10 kuruş bir nebze ödenebilinecek bir rakam olabilir yazacağım şey üzerine şimdi. Dün markete gittim, un yokmuş evde, un aldım.

-Sadece bu mu?
-Evet. Ne kadar?
-2.43 tl

Tabi ki ben 3 tl verdim, o da 50 kuruş üstünü verdi, çektim gittim. Geriye kalan 7 kuruş nerede peki? O da aynı şekilde onların kasasında yatıyor. Bakıldığında küçük hesaplamalar bunlar, yani ben şimdi o 7 kuruşun peşine mi düşcem? Satıcının da düşündüğü nokta bu zaten, onun peşine mi düşecekler.. Aynı politikayı ben de uyguluyorum satış yaparken ama para üstünü vermemek için değil sadece göz yanılması olsun, daha ucuzmuş diye görülsün diye mal. Birçok kez internet üzerinden satış yaptım(çoğu ps3 oyunları) ve fiyatları genelde küsurlu tuttum, mesela 49.90 yaptım. Aynı şey marketlerde geçerli değil. Küsurat üzerinden dönen temiz bir para söz konusu. Benim önümde bir teyze vardı, onun aldıkları da 60.13 lira tuttu. Bu kasadan da sadece ben ve teyze geçmiyoruz gün boyunca yani. Büyük marketlerde onlarca kasa var, yüzlerce insan alışveriş yapıyor. Bunlardan geriye kalan küsuratları bana verseler gül gibi geçinirdim sanırım. Çalışmama gerek kalmazdı. Hatta versinler şu an, bırakıyım okulu falan. 4. sınıf terk.

Alamadığım giysi konusuna dönersem, dediğim gibi sadece bir tişört alıp çıktım. Yanımda bir bayan olsaydı ama şahane şeyler bulup arasında seçim yapıp alabilirdim.

O aldığım tişörtü de sadece ucuz olduğu için almadım. Orda 10 çeşit tişört vardı güzel güzel, bir tanesi hoşuma gitti. Aynı durumda bir bayan olsa üst tarafta yazan ''Sadece 9.90'' yazısına karşı gelemez, hepsinden bir örnek alırdı diye düşünüyorum. Bayanların durdurulamaz bir alışveriş yapma istekleri var. Bunlardan en iyi faydalanan da Outlet mağazaları. Bu outletin olayı gördüğüm kadarıyla sadece ucuz olması, diğer asıl mağazalarından bir farkı var mı biliyorum. Belki bunlarda daha hafif, günlük şeyler satılıyordur. Çok cahilim(!)

Her neyse geçen hafta İstanbul'a gittim, yol üzerinde kocaman bir beton yığını vardı, üzerinde ise Outlet Center yazıyordu. Bir baktım ki onlarca mağazanın outlet versiyonunun bulunduğu bir yer duruyor karşımda. Aklıma karınca yuvaları geldi. Hani National Geography'de( doğru mu yazdım) yuvanın içinden görüntü verilir, nasıl oraya kamera koyuyorlar düşündükçe kafayı yerim, yuvanın içinde milyonlarca karınca gezinir, sonra o görüntü yavaş yavaş yuvadan taşar, uzaklaşmaya başlar, ordan çıkar ve yukarı doğru yükselir. O görüntüler insanı şok eder. Direk bu görüntü geldi işte aklıma. Hele bir de haftasonu olsaydı, o yuva görüntüsü bana yetmezdi sanırım.


Yukarda da görüldüğü üzere benim favorim Mango Outlet. Bir girdim mi çıkamıyorum. Acayip indirimler oluyor, arada peynir ekmek götürüp bütün günümü orda geçiriyorum. Şaka bir yana, daha hayatımda Mango Outlet'e karşı çıkabilecek bir bayan görmedim ben. Bu konuda bir numara kendisi. 

Outletler kazansın, ben o küsuratlar nolacak diye düşünüyorum...

3 yorum:

Vladimir dedi ki...

Ben de alışverişten bunlana tiplerdenim. Sıkıntıya ve fazla dolanmaya gelemem. Asabileşirim :p

Jano dedi ki...

ben de saatlerce teknoloji mağazalarından çıkamam :)

HerbiRenk dedi ki...

geçen sene benden 4.20lik birşey için 5 tl aldıklarından beri sakız alsam kredi kartı kullanıyorum bu durumda o küsuratlar cebimde kalıyor.