31 Ağustos 2011

Dokunmaya korktum

Uzun uzun sevgilisine baktı. Yanında mışıl mışıl uyuyordu. Boynuna yaklaştı ve kokusunu içine çekti. Gözlerini kapattı istemeden. Sanki bir rüyadaydı. Bütün güzelliğiyle önünde uyuyordu sevgilisi. Onu uyandırmadan başını tekrar yastığa koydu, uykuya dalmadan son bir kez daha baktı sevgilisine. Sadece baktı, ona dokunmaya kıyamadı, kalkar diye korkusundan dokunamadı.




Akşam serinliğinde yürürken bir dükkanın önünde durduk. Babam dükkana girdi, ben dışarda bekledim. Karanlık caddenin işleyen dükkanında bir gökkuşağı adeta bana bakıyordu. Biraz sonra kafasını eğdi, anlamlı anlamlı bakış attı bana. Kafesine çekti beni, renklerinin sıcaklığıyla ona yaklaştım. Derken bir çocuk geldi koşa koşa, arkasında da babası gülümseyerek belirdi. Çocuk tam kafesin önünde durdu. İlgili gözlerle ona baktı. Elini kaldırdı ama dokunamadı kafese. Babasına döndü:

- Baba onun adı ne?
- Bilmiyorum oğlum. İstersen sen bir isim verebilirsin.
- Verebilir miyim gerçekten?

Çocuk çok mutluydu, biraz düşündü ama aklına isim gelmedi. Daha dokunmaya korktuğu bu şeye isim bile veremiyordu. Kanatlarını sevmek istiyordu, renkleri çok hoşuna gitmişti ama yapamıyordu. Tekrar babasına döndü:

- Baba dokunsam bişe yapar mı?
- Yok oğlum yapmaz. Hadi git de dokun.
- Korkuyorum! Önce sen dokun, hadi sen dokunsana!

Babası kafesle olan uzaklığından memnundu, daha fazla yaklaşmak istemiyordu. Bir yandan da oğlunda korkak baba imajı yaratmak istemiyordu. Oğlunu yanına çekti ve:

- Boşver oğlum, rahatsız etmeyelim. Hem bak ne kadar da güzel renkleri var. Dokunmaya kıyamam ben ona.

Çocuk ikna olmuş gibiydi. Babası onu omzuna aldı ve yoluna devam etti. Şirin yaratık bana bakmaya devam ediyordu, biraz yaklaştım yanına ve gülümsedim.

Ne kadar güzelsin, insan sana dokunmaktan korkuyor, insan sana dokunmaya kıyamıyor.

1 yorum:

Mjora dedi ki...

ya şimdi reis, iyi güzel dokunmak isteyip dokunamamanın kötü bir şey olduğunu biliyoruz ama bazı şeylere de gerçekten dokunamıyorsun...mesela ben kuşları alıp sevemem elimde huylanıyorum..

insan olarak böyle bi durum söz konusu değil ama benim için :D