16 Haziran 2011

Uzay

Uzayın sonsuzluğu ve bilinmezliği çok etkileyici. Biz de sadece, bize sunulan kadar bilgiye sahibiz uzay hakkında. NASA'nın uyguladığı gizlilik politikası, belki daha çok bizi bilgiye aç bir hale getiriyor. Kapalı kutunun uyandırdığı merak bu olsa gerek.


Uzaylıların varolduğuna inanan insanlar var. Ne kadar komik di mi? O insanlar arasında ben de varım. Gecenin bir vakti elimde bira, oturmuş uzaylıları düşünüyorum hatta an itibariyle. Dün ay tutulması oldu,(yazımı okurken dünya tutulması diye okudum, size de oldu mu acaba) gerçi tutulmayı görmedim ama, içimdeki bu metafizik düşünceler harekete geçti.

Bu düşüncelerle yeni tanışmış değilim.  Küçükken vazgeçilmez birşey vardir,o da ağız dalaşıdır.

-Hüseyin, dün cips almış babam. Aha bu ev kadar!
-Benim de babam aldı ki dün, aha bu apartman kadar.
-Olum benimki bütün sokak kadar.
-Benimki dünya kadar
(işte olay dünyaya gelince, işin boyutu değişir)
-Benimki uzay kadar!

Bu konuşmalarda kollar sonuna kadar açılır ama uzaya vuran kişi her zaman kazanır. Durup düşünürsün çocuk aklınla, "uzay mııı" diye. Sonrasında yok Samanyolu yok Kara Delik bir sürü şey üretildi ama benim için son nokta uzaydır. Benim karşımda o çocuk uzay kozunu oynadıysa gider elini öperim.

İşte o zamandan şekillenen düşünceler büyüme sürecinde son noktasına ulaşır. Hele ki birkaç kitap, film izlediysen bu konu hakkında, artık sen de bizden biri olursun. Film, kitap dışında kafayı karıştıran en büyük şey amatör kamera ile çekilmiş görüntüler. Şu an açıp bakılsa tonla bu görüntülerden var, fakat görüp görülecek tek şey de birkaç ışıktan fazlası değil. Bana pek inandırıcı gelmiyor bu görüntüler mesela. Öncelikle görüntü kalitesi berbat, arkadaşın telefonla ışık yapsa fark olmaz. İkinci olarak da hepsi kilometreler ötesindeki görüntüleri içeriyor. Herhalde NASA kasaba köy dinlemiyor, uzaylıların videosunu çeken amcayı yamultup görüntüleri alıyor.( aklıma da goradaki sahne geldi.. Bizzat uzaylıyla sevişen arkadaşım mı var diyodu ne diyodu tee allam)

Şaka maka bu iş böyledir yani NASAcılar nefes aldırmıyordur, topluyordur ne var ne yoksa. İşte bütün bunlar biraz daha inandırıcı kılıyor uzaylıların varolmasını. Bilinen bizden daha üstün oldukları. Aklımıza süpersonik bir fikir gelsin mesela direk uzaylılara yoruyoruz, yapılan filmler de bu zekanın ürünün olduğu için bu tip filmler hep ilgimi çekiyor.

Orda bir yerdesiniz, biliyorum. Kıyamet kopmadan gelin bi an önce. Hatta o aralar gelin de kıyameti size yoralım.

Hiç yorum yok: